آموزش تعمیرات موبایل :موبایل

نوشته شده توسط:غفققبی لقبی | ۰ دیدگاه

آموزش تعمیرات موبایل :تلفن همراه وسیله‌ای می باشد برای فرستادن و گرفتن ارتباط تلفنی به وسیله ی ارتباط با طول موج تقریبا بالا در گستره ی بزرگ جغرافیایی. منظور از تلفن همراه  ایناست که برای رابطه به شبکهٔ تلفن همراه  به کار می‌رود.

 آموزش تعمیرات موبایل این دستگاه نخستین بار توسط کمپانی آمریکایی موتورولا در زمان سوم آوریل ۱۹۷۳ با جرمی نزدیک به 2 کیلوگرم ساخته شد. گوشی نسل‌ های گوناگونی دارا می باشد و توسط کارخانه‌ های تولید کننده ی مختلفی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

 برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شامل نوکیا، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل و اچ‌تی‌سی هستند.

بلوک AF

بلوک AF (واحد صدای دستگاه) وظیفه تبدیل اطلاعات دریافتی از واحد RF به صدا را بر عهده دارد. همچنین صدایی که باید از موبایل به BTS منتقل شود،

قبل از ارسال وارد واحد AF می‌شود که پس از  آموزش تعمیرات موبایل یکسری تبدیلات و آماده‌سازی از طریق واحد RF منتقل می‌شود. در حقیقت واحد AF رابط بین کاربر موبایل و واحد RF است. این بلوک از یک طرف به میکروفون و بلندگو و از طرف دیگر به بلوک RF متصل است.

جابجایی اطلاعات بین موبایل و BTS به صورت دیجیتال است. دیجیتال، یعنی منطق صفر و یک؛ بنابراین می‌توان

 نتیجه گرفت که هر گوشی در یک ثانیه فقط مدت زمان کوتاهی را برای دریافت یا ارسال در اختیار دارد. گوشی در لحظهٔ داشتن کانال می‌تواند اطلاعات را جابجا کند، ولی در لحظه‌ای که فرکانس در اختیار گوشی دیگری است،

نمی‌تواند به BTS اطلاعات انتقال دهد و این بدین مفهوم است که دائماً ارتباط بین گوشی و BTS قطع و وصل می‌شود که باعث می‌شود که صدا نیز قطع و وصل شود.

 برای رفع مشکل اگر صدا به صورت دیجیتال باشد، می‌توان آن را روی حافظه نگهداری کرد و زمان کانالدار بودن موبایل، تمامی اطلاعات حافظه را منتقل کرد؛ بدون این که بخشی از صدا در لحظات قطع و وصل از بین برود.

بلوک MCU

آموزش تعمیرات موبایل کنترل عملکرد بلوک‌های مختلف در موبایل بر عهده این واحد است. این واحد از قطعات مختلفی مثل آی‌سی پردازشگر و حافظه‌ها تشکیل شده است که توسط یک برنامه سیستم‌عامل می‌تواند کل گوشی را کنترل کند.

 برنامه سیستم‌عامل توسط طراح گوشی در یکی از حافظه‌های گوشی ذخیره می‌شود. باید توجه داشت که آی‌سی CPU فقط پردازش کننده اطلاعات و عملکرد آن تحت تأثیر برنامه سیستم‌عامل است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...